przestrzenny wymiar informacji

Branże

Wspomaganie Zarządzania Drogami i Ruchem

System Wspomagania Zarządzania Drogami i Ruchem Drogowym (WZDR) stanowi efektywne narzędzie do zarządzania siecią transportową i ruchem drogowym, a także do kreowania skutecznej polityki transportowej miasta lub innego obszaru. Komplementarność konstrukcji systemu wynika nie tylko faktu, iż obejmuje on wiele problemów transportowych. Usprawnia on także wszystkie elementy niezbędne w procesie podejmowania decyzji, tj.: graficzno-opisową bazę danych, blok zbierania i aktualizowania danych o całej infrastrukturze drogowej i ruchu drogowym oraz blok analizy tych danych.

System WZDR składa się z wielu tematycznych podsystemów, zbudowanych w oparciu o warstwę map numerycznych (wektorowych lub rastrowych) oraz warstwę opisową w postaci tabel bazy danych zawierających szczegółowe opisy tekstowe obiektów map tematycznych. Poszczególne podsystemy WZDR stanowią niezależne moduły, mogące funkcjonować niezależnie od siebie, bądź współpracować ze sobą - tym samym, każdy z podsystemów może być wdrażany niezależnie.


Moduły systemu

  • Książka Drogi
  • Książka Obiektu Mostowego
  • Ewidencja Zieleni w Pasie Drogowym
  • Ewidencja Oświetlenia Dróg
  • Ewidencja Kanalizacji Deszczowej
  • Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego (BRD)
  • Operacyjna Mapa Oznakowania Drogowego (OMO)
  • Ewidencja Parkingów i Ograniczenia Parkowania
  • Sieci Transportowe
  • Ocena Warunków i Natężeń Ruchu

 

Wspierane procesy

  • Prowadzenie ewidencji majątku drogowego – jako wymóg Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
  • Rejestracja zdarzeń w pasie drogowym w odniesieniu do systemu referencyjnego
  • Optymalizacja procesu podejmowania decyzji w zakresie bieżącego utrzymania i rozwoju sieci drogowej
  • Zapewnienie możliwie najwyższego poziomu bezpieczeństwa i warunków ruchu drogowego
  • Ułatwienie prowadzenia kontroli opłat należności wynikających z zajmowania pasa drogowego
  • Prowadzenie wielu analiz w sposób automatyczny
  • Gromadzenie informacji w jednej bazie danych
  • Etapowe wdrażanie poszczególnych podsystemów
  • Gromadzenie dużej liczby danych w formie graficznej i opisowej
  • Bezpieczeństwo gromadzonych informacji i organizacja praw dostępu do nich
  • Prezentacja danych w geportalu informacji drogowej
  • Dostęp do rejestrów systemu przez przeglądarkę internetową

 

Korzyści

  • Rejestracja ewidencji i zdarzeń drogowych w układzie geodezyjnym oraz układzie referencyjnym sieci dróg
  • Generowanie Książki Drogi, Książki Obiektu Mostowego i standardowych raportów do plików w formacie Excel
  • Optymalizacja organizacji ruchu drogowego
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu i zdarzeń drogowych
  • Optymalizacja działań w zakresie zarządzania nawierzchniami drogowymi
  • Poprawa warunków ruchu drogowego 
  • Lepsza kontrola stanu infrastruktury drogowej
  • Skuteczniejsze zarządzanie i nadzorowanie zajęciami pasa drogowego
  • Możliwość ochrony środowiska przed hałasem i spalinami emitowanymi przez ruch drogowy
  • Poprawa funkcjonowania transportu publicznego 
  • Skuteczniejsze zarządzanie i nadzorowanie prac w pasie drogowym
  • Pełna zgodność ze standardem projektów GIS poprzez zastosowanie otwartego formatu danych i współpracy z hurtownią danych


Galeria