przestrzenny wymiar informacji

Branże

Liniowy System Referencyjny

Budowa systemu Liniowego Systemu Referencyjnego (LRS)  wynika  z potrzeby posiadania stabilnego i w pełni funkcjonalnego systemu informacji przestrzennej spełniającego rolę systemu referencyjnego oraz zaspokaja oczekiwania związane z katalogowaniem  i udostępnianiem informacji i dokumentów związanych z inwestycjami kolejowymi.

LRS lokalizuje obiekty i cechy obiektów poprzez określenie odległości wzdłuż elementu liniowego. Rozwiązanie realizuje powiązanie rzeczywistej lokalizacji przestrzennej z układem bieżącego kilometrażu infrastruktury. System obejmuje pełny zbiór procedur potrzebnych do ustalenia i utrzymania określonych punktów wzdłuż obiektu liniowego. Wdrożenie rozwiązania LRS przyczynia się do znaczącej optymalizacji procesu zarządzania infrastrukturą kolejową.


Wspierane procesy

  • Integracja informacji o położeniu geograficznym z informacją o parametrach linii kolejowej
  • Odniesienie wartości atrybutów do konkretnego punktu w przestrzeni i na linii kolejowej
  • Budowa grafu sieci i stopniowe zwiększanie jego dokładności do parametrów geodezyjnych
  • Dostęp do odczytu i wizualizacji danych kolejowych z innych modułów
  • Wyszukiwanie informacji oraz wizualizacja wyników wyszukiwania na mapie
  • Odniesienie każdego obiektu infrastruktury do konkretnego kilometrażu
  • Rejestracja i gromadzenie danych dotyczących punktów i odcinków referencyjnych
  • Weryfikacja i akceptacja poprawności wyznaczonych i zarejestrowanych w systemie punktów i odcinków referencyjnych
  • Katalogowanie, przechowywanie oraz możliwość szerokiego wykorzystania dostępnych informacji
  • Dokładne lokalizowanie zdarzeń wyłącznie w oparciu o współrzędne geograficzne
  • Jednolite odniesienie przestrzenne dla wielu innych systemów informatycznych
  • Eksport danych do hurtowni


Korzyści

  • Graficzna prezentacja sieci systemu referencyjnego wraz z danymi pochodzącymi z systemów dziedzinowych
  • Możliwość tworzenia map tematycznych sieci kolejowej z danych pochodzących z różnych systemów
  • Jeden system odniesienia dla różnych służb (kolejowych, policji, administracji terenowej)
  • Łatwość aktualizacji i archiwizowania danych
  • Możliwość wykonywania analiz przestrzennych
  • Jednolity model systemu referencyjnego jako baza odniesienia dla innych systemów informatycznych
  • Możliwość wizualizacji zdarzeń w wielu kontekstach
  • Odniesienie każdego obiektu infrastruktury do konkretnego kilometrażu
  • Zastosowanie systemu w aplikacjach operacyjnych i wspomagających podejmowanie decyzyji
  • Dostępność wszystkich danych zgodnie z normami i standardami krajowymi oraz międzynarodowymi (m.in. RINF i INSPIRE)
  • Możliwość prezentacji danych z systemów typu POS, SAP, itp.

 

Galeria